Blue Max w wersji na Atari jest grą wydaną przez Synapse Software a napisaną przez Boba Polina.
Akcja gry Blue Max rozgrywa się podczas I wojny światowej. Celem w grze Blue Max jest zniszczenie wrogich baz dowodzenia. Dysponujemy jednym jedynym dwupłatem, zatankowanym, z uzupełnionym zapasem amunicji do działka i bomb.
w Blue Max paliwa nie jest zbyt wiele - tylko tyle, aby przelecieć do następnego lotniska o ile zbiornik paliwa nie zostanie przestrzelony przez naszych wrogów. Po wylądowaniu wszelkie uszkodzenia naszego samolotu zostaną usunięte, a zapasy amunicji, bomb i paliwa zostaną uzupełnione.
W pierwszej fazie gry Blue Max lecimy wzdłuż rzeki. W Blue Max po zniszczeniu określonej ilości wrogich obiektów o większym znaczeniu strategicznym (mrugający na niebiesko samochód, budynek z oznaczony wyraźnym białym znakiem, most z takim samym znakiem, mrugający na niebiesko samolot wroga, mrugająca na czerwono barka) otrzymamy nowe rozkazy.
Wykonując rozkazy oddalamy się od rzeki w poszukiwaniu kolejnych celów.
Następnym rozkazem jest lot w kierunku miasta, gdzie znajduje się ostateczny cel naszej misji.
Uszkodzenia samolotu w Blue Max:
F - uszkodzony zbiornik paliwa (szybciej tracimy paliwo)
M - uszkodzone powierzchnie sterowe (gorsza sterowność samolotu)
G - uszkodzone działko (problemy ze strzelaniem)
B - uszkodzony wyrzutnik bomb (problemy z wypuszczeniem bomb)